เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 539056, member: 22311"]<span style="color: DarkOrange">More Progress: </span>A little <span style="color: Cyan">BLING</span> doesn't make a race car any faster . . . you just like looking at it more (if that is possible!). My Familia is now at the header shop having a set of <span style="color: Cyan">stepped headers</span> made with <span style="color: Cyan">merge collectors</span>. The primary tubes will be [are suppose to be] equal length (and somewhat short), with the first 50% of the length at 1 5/8", and the second 50% of the length 'stepped up' to 1 3/4", then into the merge collectors. This is current header theory for drag cars with open exhaust (no mufflers or tail pipes). The idea is to keep the speed of the exhaust gasses as fast as possible. As the gasses meet the step up in size it expands, causing a '<span style="color: Cyan">negative pressure wave</span>' to travel back up the pipe toward the cylinder head. The same thing happens when the exhaust arrives at the merge collector. The combination of these compounded negative pressure waves increases the speed which creates a greater ability to 'evacuate' the combustion chamber which allows more intake charge to enter; therefore, the horsepower. Claims of 20-30 horsepower over traditional headers are common.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 539056, member: 22311"][COLOR=DarkOrange]More Progress: [/COLOR]A little [COLOR=Cyan]BLING[/COLOR] doesn't make a race car any faster . . . you just like looking at it more (if that is possible!). My Familia is now at the header shop having a set of [COLOR=Cyan]stepped headers[/COLOR] made with [COLOR=Cyan]merge collectors[/COLOR]. The primary tubes will be [are suppose to be] equal length (and somewhat short), with the first 50% of the length at 1 5/8", and the second 50% of the length 'stepped up' to 1 3/4", then into the merge collectors. This is current header theory for drag cars with open exhaust (no mufflers or tail pipes). The idea is to keep the speed of the exhaust gasses as fast as possible. As the gasses meet the step up in size it expands, causing a '[COLOR=Cyan]negative pressure wave[/COLOR]' to travel back up the pipe toward the cylinder head. The same thing happens when the exhaust arrives at the merge collector. The combination of these compounded negative pressure waves increases the speed which creates a greater ability to 'evacuate' the combustion chamber which allows more intake charge to enter; therefore, the horsepower. Claims of 20-30 horsepower over traditional headers are common.[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...