เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Nissan Car Clubs
>
Sunny Thailand
>
oO ||| NeoVVL หน่อยล่ะกัน ||| oO
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Denn, post: 869268, member: 2102"]<font size="3"><span style="color: Orange">ออกตัวก่อนน่ะครับ ว่าไม่รู้จริงจังมาก</span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange">แต่เก็บข้อมูลมา ก็เยอะ</span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><br /></span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange">เอาซักหน่อยล่ะกัน ตามกระแส</span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><br /></span></font></p><p><br /></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><b>จรัดเรื่อง แคม กันก่อน เลย</b></span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><b>VE Cam Spec. </b></span></font></p><p><br /></p><p><span style="color: Orange">SR20VE</span></p><p>Intake cam</p><p>Low lobe: 8.4mm lift @ 220 duration</p><p>Low lobe center angle: 110deg</p><p>High lobe:10.7mm lift @ 264 duration</p><p>High lobe center angle: 104deg</p><p><br /></p><p>Exhaust cam</p><p>Low lobe: 6.6 mm lift @ 244 duration</p><p>Low lobe center angle: 122deg</p><p>High lobe:10.34 mm lift @ 268 duration</p><p>High lobe center angle: 114 deg</p><p><br /></p><p><span style="color: DeepSkyBlue">SR16VE</span></p><p>Intake cam</p><p>Low Intake Duration: 200 </p><p>Low Intake Lift: 7.1 </p><p>Low Intake Center Angle: 100 </p><p><br /></p><p>Low Lobe Center Angle: 111 </p><p>Low Overlap: 0 </p><p><br /></p><p>High Intake Duration: 280 </p><p>High Intake Lift: 11.1 </p><p>High Intake Center Angle: 100 </p><p><br /></p><p>High Lobe Center Angle: 105 </p><p>High Overlap: 70 </p><p><br /></p><p>Exhaust cam</p><p>Low Exhaust Duration: 244 </p><p>Low Exhaust Lift: 7.95 </p><p>Low Exhaust Center Angle:122 </p><p><br /></p><p>High Exhaust Duration: 280 </p><p>High Exhaust Lift: 11.1 </p><p>High Exhaust Center Angle:110 </p><p><br /></p><p><span style="color: Red">SR16VE N1</span></p><p>Intake cam</p><p>Low Intake Duration: 220 </p><p>Low Intake Lift: 8.4 </p><p>Low Intake Center Angle: 110</p><p><br /></p><p>Low Lobe Center Angle: 116 </p><p>Low Overlap: 0 </p><p><br /></p><p>High Intake Duration: 288 </p><p>High Intake Lift: 12.0 </p><p>High Intake Center Angle: 104</p><p><br /></p><p>Exhaust cam</p><p>Low Exhaust Duration: 244 </p><p>Low Exhaust Lift: 7.95 </p><p>Low Exhaust Center Angle:122 </p><p><br /></p><p>High Exhaust Duration: 288 </p><p>High Exhaust Lift: 11.9 </p><p>High Exhaust Center Angle:110 </p><p><br /></p><p><span style="color: Lime">SR20VE (20V)</span></p><p>Intake cam</p><p>Low duration: 228deg</p><p>Low lift 10.10mm</p><p>Low center angle: 114deg</p><p><br /></p><p>High duration: 278deg</p><p>High lift: 12.00 mm</p><p>High center angle: 114deg</p><p><br /></p><p>Exhaust cam</p><p>Low duration: 244deg</p><p>Low lift: 8.30mm</p><p>Low center angle: 106deg</p><p><br /></p><p>High duration: 280deg</p><p>High lift: 11.15mm</p><p>High center angle: 108deg</p><p><br /></p><p>Other cam info</p><p>Timing Events: </p><p>All of the above (except lifts ofcourse) can be calculated from teh timing events. </p><p><br /></p><p><span style="color: DeepSkyBlue">SR16VE </span></p><p><br /></p><p>Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 20deg After BDC </p><p>Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 60deg After BDC </p><p>Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC </p><p>Exhaust High: Opens at 70deg before BDC, Closes at 30deg After TDC </p><p><br /></p><p><span style="color: Red">SR16VE-N1</span> </p><p><br /></p><p>Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 40deg After BDC </p><p>Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 68deg After BDC </p><p>Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC </p><p>Exhaust High: Opens at 74deg before BDC, Closes at 34deg After TDC</p><p><br /></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><br /></span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange"><br /></span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange">แรงม้า / แรงบิด / เกียร์ / ปีเครื่อง</span></font></p><p><font size="3"><span style="color: Orange">ทั้งหมด ของ NeoVVL</span></font></p><p><br /></p><p>How many different VE motors are there?</p><p>There are five (5) VE motors.</p><p>SR16VE - 173hp 5 speed Manual 97-2001</p><p>SR16VE N1 - 197hp 5 speed Manual 97-98</p><p>SR20VE - 187hp CVT 6 speed Auto 97-2001</p><p>SR20VE - 204hp 6 speed Manual 2001-Present</p><p>SR20VET - 276hp AWD Turbo 2002-Present</p><p><br /></p><p>How much power does the VE have?</p><p>SR16VE - 173hp @ 7800rpm / 119lb torque @ 7200rpm</p><p>SR16VE N1 - 197hp @ 7800rpm / 134lb torque @ 7600rpm</p><p>SR20VE - 187hp @ 7000rpm / 145lb torque @ 6000rpm</p><p>SR20VET - 276hp @ 6400rpm / 228lb torque @ 3200rpm</p><p><br /></p><p>How much do they cost?</p><p>SR16VE - $1000-$1600</p><p>SR16VE N1 - $3000+ good luck finding one*</p><p>SR20VE - $1000-$2500</p><p>SR20VET - unknown</p><p>*Only 500 of these engines are thought to have been produced.</p><p>**These are average prices based on availability and engine condition. Actual prices may vary.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Denn, post: 869268, member: 2102"][SIZE="3"][COLOR="Orange"]ออกตัวก่อนน่ะครับ ว่าไม่รู้จริงจังมาก แต่เก็บข้อมูลมา ก็เยอะ เอาซักหน่อยล่ะกัน ตามกระแส [/COLOR][/SIZE] [SIZE="3"][COLOR="Orange"][B]จรัดเรื่อง แคม กันก่อน เลย VE Cam Spec. [/B][/COLOR][/SIZE] [COLOR="Orange"]SR20VE[/COLOR] Intake cam Low lobe: 8.4mm lift @ 220 duration Low lobe center angle: 110deg High lobe:10.7mm lift @ 264 duration High lobe center angle: 104deg Exhaust cam Low lobe: 6.6 mm lift @ 244 duration Low lobe center angle: 122deg High lobe:10.34 mm lift @ 268 duration High lobe center angle: 114 deg [COLOR="DeepSkyBlue"]SR16VE[/COLOR] Intake cam Low Intake Duration: 200 Low Intake Lift: 7.1 Low Intake Center Angle: 100 Low Lobe Center Angle: 111 Low Overlap: 0 High Intake Duration: 280 High Intake Lift: 11.1 High Intake Center Angle: 100 High Lobe Center Angle: 105 High Overlap: 70 Exhaust cam Low Exhaust Duration: 244 Low Exhaust Lift: 7.95 Low Exhaust Center Angle:122 High Exhaust Duration: 280 High Exhaust Lift: 11.1 High Exhaust Center Angle:110 [COLOR="Red"]SR16VE N1[/COLOR] Intake cam Low Intake Duration: 220 Low Intake Lift: 8.4 Low Intake Center Angle: 110 Low Lobe Center Angle: 116 Low Overlap: 0 High Intake Duration: 288 High Intake Lift: 12.0 High Intake Center Angle: 104 Exhaust cam Low Exhaust Duration: 244 Low Exhaust Lift: 7.95 Low Exhaust Center Angle:122 High Exhaust Duration: 288 High Exhaust Lift: 11.9 High Exhaust Center Angle:110 [COLOR="Lime"]SR20VE (20V)[/COLOR] Intake cam Low duration: 228deg Low lift 10.10mm Low center angle: 114deg High duration: 278deg High lift: 12.00 mm High center angle: 114deg Exhaust cam Low duration: 244deg Low lift: 8.30mm Low center angle: 106deg High duration: 280deg High lift: 11.15mm High center angle: 108deg Other cam info Timing Events: All of the above (except lifts ofcourse) can be calculated from teh timing events. [COLOR="DeepSkyBlue"]SR16VE [/COLOR] Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 20deg After BDC Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 60deg After BDC Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC Exhaust High: Opens at 70deg before BDC, Closes at 30deg After TDC [COLOR="Red"]SR16VE-N1[/COLOR] Intake Low: Opens at 0deg before TDC, Closes at 40deg After BDC Intake High: Opens at 40deg before TDC, Closes at 68deg After BDC Exhaust Low: Opens at 64deg before BDC, Closes at 0deg After TDC Exhaust High: Opens at 74deg before BDC, Closes at 34deg After TDC [SIZE="3"][COLOR="Orange"] แรงม้า / แรงบิด / เกียร์ / ปีเครื่อง ทั้งหมด ของ NeoVVL[/COLOR][/SIZE] How many different VE motors are there? There are five (5) VE motors. SR16VE - 173hp 5 speed Manual 97-2001 SR16VE N1 - 197hp 5 speed Manual 97-98 SR20VE - 187hp CVT 6 speed Auto 97-2001 SR20VE - 204hp 6 speed Manual 2001-Present SR20VET - 276hp AWD Turbo 2002-Present How much power does the VE have? SR16VE - 173hp @ 7800rpm / 119lb torque @ 7200rpm SR16VE N1 - 197hp @ 7800rpm / 134lb torque @ 7600rpm SR20VE - 187hp @ 7000rpm / 145lb torque @ 6000rpm SR20VET - 276hp @ 6400rpm / 228lb torque @ 3200rpm How much do they cost? SR16VE - $1000-$1600 SR16VE N1 - $3000+ good luck finding one* SR20VE - $1000-$2500 SR20VET - unknown *Only 500 of these engines are thought to have been produced. **These are average prices based on availability and engine condition. Actual prices may vary.[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Nissan Car Clubs
>
Sunny Thailand
>
oO ||| NeoVVL หน่อยล่ะกัน ||| oO
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...