เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Euro Car Clubs
>
Peugeot Club
>
Peugeot Cars History
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="apachea, post: 104474, member: 560"]<b>1890 - 1895 FROM STEAM TO PETROL Armand Peugeot, anticipating the motor car boom, exp</b></p><p><br /></p><p><font size="3"><span style="color: Yellow">1890 - 1895 FROM STEAM TO PETROL </span></font></p><p><span style="color: yellow">Armand Peugeot, anticipating the motor car boom, exp</span></p><p><span style="color: White"><font size="3">1890 Armand Peugeot quickly abandons steam for petrol and produces the first Peugeot petrol-powered four-wheel car, the Type 2, fitted with a Daimler engine, at the Valentigney factory. </font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3"><br /></font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3">1891 The Peugeot company name is changed to Les fils de Peugeot fr&egrave;res. In September, a petrol-powered four-wheel car, driven by Messrs. Rigoulet and Doriot, travels from Valentigney to Brest and back again - a round trip of 1375 miles - at an average speed of almost 9 mph. </font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3"><br /></font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3">1892 Peugeot produces 29 cars and is the first company to fit rubber tyres to a petrol-engined four-wheel car. Peugeot's Type 4 is a unique model, ordered by the Bey of Tunis.</font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3"><br /></font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3">1894 Armand Peugeot diversifies his range and, practically simultaneously, brings out the Type 5 (a two-seater), the Type 6 and 7 phaetons,the Type 8 Victoria, the Type 9 Vis-a-vis and the Type 10 estate. A Paris - Rouen "Horseless Carriage Race" sees Peugeot and Panhard share the first prize. </font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3"><br /></font></span></p><p><span style="color: White"><font size="3">1895 The range is extended by the addition of the Type 11 (a two-seater) and the Type 12 (a closed estate). During the Paris-Bordeaux-Paris race, &Eacute;douard Michelin tries out the first pneumatic tyres on the &Eacute;clair. The first prize is won by Koechelin in a Peugeot. Production of the first ball bearings bearing the Lion trade mark. Introduction of the first Peugeot commercial vehicle, the Type 13, a delivery van which will only be produced for two years. </font></span>[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="apachea, post: 104474, member: 560"][b]1890 - 1895 FROM STEAM TO PETROL Armand Peugeot, anticipating the motor car boom, exp[/b] [SIZE="3"][COLOR="Yellow"]1890 - 1895 FROM STEAM TO PETROL [/COLOR][/SIZE] [COLOR="yellow"]Armand Peugeot, anticipating the motor car boom, exp[/COLOR] [COLOR="White"][SIZE="3"]1890 Armand Peugeot quickly abandons steam for petrol and produces the first Peugeot petrol-powered four-wheel car, the Type 2, fitted with a Daimler engine, at the Valentigney factory. 1891 The Peugeot company name is changed to Les fils de Peugeot frères. In September, a petrol-powered four-wheel car, driven by Messrs. Rigoulet and Doriot, travels from Valentigney to Brest and back again - a round trip of 1375 miles - at an average speed of almost 9 mph. 1892 Peugeot produces 29 cars and is the first company to fit rubber tyres to a petrol-engined four-wheel car. Peugeot's Type 4 is a unique model, ordered by the Bey of Tunis. 1894 Armand Peugeot diversifies his range and, practically simultaneously, brings out the Type 5 (a two-seater), the Type 6 and 7 phaetons,the Type 8 Victoria, the Type 9 Vis-a-vis and the Type 10 estate. A Paris - Rouen "Horseless Carriage Race" sees Peugeot and Panhard share the first prize. 1895 The range is extended by the addition of the Type 11 (a two-seater) and the Type 12 (a closed estate). During the Paris-Bordeaux-Paris race, Édouard Michelin tries out the first pneumatic tyres on the Éclair. The first prize is won by Koechelin in a Peugeot. Production of the first ball bearings bearing the Lion trade mark. Introduction of the first Peugeot commercial vehicle, the Type 13, a delivery van which will only be produced for two years. [/SIZE][/COLOR][/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Car Clubs
>
Euro Car Clubs
>
Peugeot Club
>
Peugeot Cars History
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...